ChristenUnie op bezoek bij Mavo De Saad

DeSaad1maandag 03 oktober 2016 16:24

Op vrijdagmiddag 16 september werden de 4 afdelingen van de ChristenUnie (Dantumadiel, Dongeradiel, Ferwerderadiel en Kollumerland) hartelijk ontvangen bij de MAVO De Saad te Damwâld. Aanleiding was wat de gemeente en school voor elkaar kunnen betekenen in het belang van de leerling! Zo subsidieert de gemeente programma’s als Geweld is niet oké, schoolmaatschappelijk werk en zijn er mogelijkheden voor opvoedingsondersteuning. Met als doel leerlingen sterker in hun schoenen te leren staan als voorbereiding op een plaats in de maatschappij.

Raadsleden bij de Saad in technieklokaal

De belangen van de leerling staan voorop bij De Saad. Bijzonder zijn de relatief kleine klassen, waardoor scholieren meer aandacht krijgen. Talenten kunnen ontwikkeld worden. Een goed ICT programma en aandacht voor techniek maakt de leerling klaar voor een breed scala aan vervolgopleidingsmogelijkheden. De Saad kent voor getalenteerde leerlingen een sprintlijn om in drie jaar de mavo te kunnen doen.

Als CU zijn wij blij met een school als De Saad waar de basis Gods Woord mag zijn als uitgangspunt voor het gegeven onderwijs.